tisdag 12 oktober 2010

Rensning på "G"

Vem tänker på de barn och barnbarn vars föräldrar/mor- o farföräldrar dricker på tok för mycket??? Då menar jag alkohol/elr tar andra droger....

Det är en undran jag ofta har, finns så många barn som är drabbade så det riktigt gör ont i själen.....

Hur kan det komma sig att alkohol elr andra droger är viktigare än att umgås nykter med de sina egna egentligen??

Är man ensam så visst då kan man väl supa hur ofta man vill men om man har barn runt omkring så kanske ska man kunna vara utan alkohol eller??

Tänk att det finns så många familjer i min vetskap som dricker på tok för mkt alkohol......och det gör väl inget om man nångång under året tar sig nån fylla men att det ska drickas varje vecka det har jag så svårt att förstå......
Ser inte dessa människor att det är ett problem inte bara för dom själva utan för de runt omkring en också, det finns de som inte besöker sina föräldrar elr mor-/far-föräldrar för de vet att de ändå är fulla.....det är inte så kul......

Undrar vad barnen tänker?? Alla älskar ju sina föräldrar men hallå när ska dessa föräldrar visa föräldra ansvar och hur ska de kunna visa barnen att det går att leva utan en massa alkohol o droger?? såna tankar kan jag ha och ibland kommer en tår för jag tycker det är så tragiskt......

Jag är iaf väldigt stolt över att jag levt nyktert sen jag varit 17 år!!! Att jag kunnat vara en förebild till många att man behöver ej ha alkohol för att kunna ha roligt, jag har då haft riktigt kul så kul att ingen ens trott jag varit nykter heheh

Jag har inget emot att det dricks men att det dricks med motta.....o inte för ofta.....

Man måste kunna prioritera bort alkohol om det är till det priset att ej barn o barnbarn vill komma o vara så ofta pga alkoholen.....som vuxen måste elr borde man veta det....o känna sina gränser.....

Tänk så skönt att kunna vara nykter om något skulle hända med sina barn elr barnbarn om de blir akut sjuka elr så.....man kan alltid ta bilen elr taxi elr vad som helst o göra vad som helst....

Tycker så synd om dessa barn som får utstå sååå mycket skiit under sin barndom o ingen gör något.....är tyvärr själv lite för passiv faktiskt......

Skulle velat göra så mkt mer för dessa alla barn men det är svårt när det finns gott om alkoholister i ens närhet, man vet inte riktigt hur man ska lägga fram saken.....men med facit i hand så skulle man ha gjort en hel del men nu är det lite försent men men det är något man får grubbla på hur o vad man borde göra....vad är bäst för barnen osv.

Synd bara att de som dricker för mkt ej ser det själva...så att det hinner gå för långt.....

Tjingeling i nykterhetstider!!! Ta det lugnt med pjosenten!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar