onsdag 13 oktober 2010

Jahaja....

Idag har varit en dag då jag ej kunnat gå elr åka nånstans på grund av lingonveckan....varje gång man rör på sig så är det bara att bege sig till toaletten heheh

Hur mkt blod kan man innehålla?? att det aldrig vill ta slut..... har ändå haft tur att jag förr om åren hade mens bara en gång om året så nu får man lida för de åren heheh

Har ändå hunnit med 3 maskin tvätt idag, värmt soppa till gubben, stekt plättar, tömt diskmaskinen o fyllt o diskat den klar å......sen har det blivit kaffe, dator, gos med katt o hund.....

Har återigen blivit sugen på hund till gubben men men törs nog inte ännu när jag ej har koll på ekonomin ännu....har så mkt annat nu före jul...kanske till våren....vi får se

Har beställt de allra flesta julklapparna av folk.....

Igår var jag på en må bra kväll hos Ida......goda bullar hade hon bakat.....
Ville veta lite hur deras bonussystem fungerar med skatter osv......
Kanske man ska prova med Forever......bara villkoren är ok så kan jag tänka mig...jag kan ju sälja vad som helst man behöver ju ej använda precis allt folk köper ju ändå om det är något de vill testa.....

Idag har tankarna gått fram o tillbaka hur socialen fungerar med omhändertagande osv. blir så gråtfärdig bara jag tänker på det.....kommer nog inte kunna skriva om det på väldigt länge men funderar på att skriva till självaste socialförvaltningen faktiskt......man kan ej göra så som de gjort!! absolut inte!!

Då går också tankarna till om man själv ska anmäla sig som en sån som tar emot barn kanske bara en helg i månaden eller så......
Fick ju brev fr polisen igår ...denna lapp man ska ha för att visa att jag ej har något i brottsregistret...den gäller ett år......sån måste man ha om man ska jobba med barn....
Tänkte den 25. åka o kolla in o visa mig på den finsktalande dagiset i Uppsala om de skulle behöva vikarie nångång........skulle vara kul o pröva...

När man håller sig hemma så hinner man planera så himla mkt...tittade på billiga hus i norrland återigen heheh kanske blir o flytta dit.....Harri har ju börjat ställa den frågan om vi ska dit...så why not....huset har vi ju kvar, man kanske bara ska hyra något....ett år eller 2...

Hoppas nu på att jag vinner på lotto på lördag heheh har 3 ggr kvar.......
Har en 5-veckors inne varje gång...nångång kanske man har tur....

Snart får man plocka fram julsakerna också......har en hel garderob med bara julsaker......

Behöver nog inte åka till Finland med mamma för hon får iväg sina swipe-grejer med sin låtsasbror...... dem har jag ej sett på år o dar.....måste nog åka o hälsa på.....undrar var de bor.....på rönnby kanske....

Många jag skulle vilja träffa som jag ej träffat på evigheter......både släkt o vänner .....

Undrar om Eddies pappa har köpt nya skor till Eddie, är väl hans tur att bistå med vinterkläder o skor denna vinter.......Han har verkligen kommit billigt undan då Eddie är skriven hos Johanna inte behövt betala dagis avgifter på 3 år fast det är han som är den av föräldrarna som är beroende av dagiset mest(en gång fick han betala maxtaxa då det hade missats med inkomster när J var sjuk, det bara för att det var han som behövde platsen)......märkligt att han inte erbjudit o betala hälften av det Johanna betalar som en fin gest.....men kan vara att Johanna ber honom göra det längre fram.....fast nästa år börjar ju Eddie på 6-års o då kanske Johanna ej behöver fritids åt Eddie kanske Eddies pappa måste själv ansöka om det o får då kanske själv betala för det då.......hoppas de...inte rätt att bara den ena ska behöva betala.......
Synd att saker ej kan vara lättare för Eddie med hans föräldrar osv. Tur att ens egna barn ej behövt vara varannan vecka här o varannan vecka där......Inte lätt för de barn som har det så.....sen blir det en massa halvsyskon för barnen osv allmänt menar jag nu.....
Vet en familj med 2 barn o de separerade och båda hittade nya partners som båda hade 2 barn var sen tidigare det gjorde att dessa 2 barn plötsligt fick 4 st plastsyskon...inte lätt för alla barn fast vissa barn klarar av det galant men alla gör tyvärr inte det......

Världen är bra konstig den.....

Tjingeling i drömtider igen!!! Ta hand om de dina!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar