lördag 6 november 2010

Alla Helgona helg

Idag har jag fällt några tårar...i bilen då jag tänkte på några som gått bort.....

Har tänt ljus på gården för morfar, mormor, farfar, farmor, Pepe, Jari*2, Sommarpappa Rapi, Gunnel, Marianne, Bengt, Elsa, Köpi, Malin, Alisa, GammelMamma o några till....Vila i frid vi kommer sen....

Ja har många konstiga tankar just nu....har satt mig i en sits jag ej vet om jag tar mig ur...vi får hoppas på det bästa.....men det är lite jobbigt kan man lugnt säga men skriver just nu inte vad det är det släpper jag väl som en liten bomb om jag hinner heheh eller så försvinner det bara av sig självt.....

Mamma är hos sin vän och sover till o med över o det är bra....hon måste börja tänkapå sig själv....inte alltid tänka på barnen först.....Varför kan man ej hjälpa varandra utan att få betalt eller så.....min mamma betalar soppapengar kors o tvärs o sen skänker hon bort saker hur som fast hon betalt en del själv o att hon för den delen skulle behöva pengarna själv till att göra det hon vill.....har jag ej råd att åka t loppis t ex så lånar hon mig en hundring men hon säger att jag ej behöver betala tillbaka men jag skriver upp allt hon ger mig o tids nog får hon tillbaka.....skulle jag ha ork så skulle jag hjälpa henne o det utan att behöva ha något i gen gäld....förut sa hon att vi kunde dela på pengar som kommer från hennes sålda saker på loppis men då sa jag ifrån-Det är dina saker o du ska inte dela dom med mig o syrran utan använd dom själv!! Skulle inte kunna ta del av hennes saker för hon har mkt fina saker.....hon måste ju få unna sig något för hennes saker.....det tycker jag ......tydligen har hon lovat hälften av saker som säljs till syrrorna som kompensation för förrådstömningen men jag hoppas de har vett o inte ta emot mammas pengar så hon får använda sina pengar själv......annars blir det en väldigt dyr affär för vår snälla mamma som alltid ställer upp....med att få förrådet tömt elr som det nu blev ombytt till ett annat förråd heheh

Mamma är bara bäst!! That´s it!!! Stor sorg blir det den dagen hon går bort...hoppas det är många år dit.......Vi syskon kommer glida ifrån varandra rätt rejält men tur är att man har bra kontakt med syskonbarnen o hoppas man hinner få ha kontakt med barnbarnen också.......

Mina barn har ju aldrig t ex haft en farmor eller farfar......eftersom de dött så tidigt o barnens pappa har ju ej haft sin pappa o mamma hans gick bort när han var typ 7-8 år.....sorgligt men sant.....

Tjingeling i ljuständartider!!! Ta hand om varandra!!!


2 kommentarer:

  1. Tände oxå ljus ikväll och skänkte då några extra tankar till Malin, Rapi, Elsa och Bengt...

    SvaraRadera
  2. Fick bara en stor lust att kolla din blogg idag.... har inte gjort det på ett tag & insåg att världens bästa moster inte haft tid att skriva heller :D <3

    Men det du skrev stämmer bra det.... mormor är då VÄRLDENS bästa, hon ställer inte bara upp för sina barn, utan barnbarn & annat löst folk också.
    Den dagen hon lämnar jorden vill vi inte vara med om, det är då säkert....

    Jag som varit med mormor så mycket när jag va liten & även nu innan jag flytta till Thailand kommer att gå under när den dagen kommer. Usch... nog om det...ryser bara av tanken :(

    Jag tände också ljus denna dag åt många, dock bara värmeljus & helskotta vad varmt det blev i rummet.... inte smart & bränna ljus när man är utomlands...

    Puss & kram C U Soooooon <3 <3 Hälsa din gubbe också

    SvaraRadera